Oudervertegenwoordiging

Binnen Scouting Alblasserdam is een oudervertegenwoordiging ingesteld die de belangen van de jeugdleden vertegenwoordigt. Deze oudervertegenwoordigers vertegenwoordigen ieder een bepaalde leeftijdsgroep.

Normaal gesproken hebben in Nederland alle leden van een vereniging inspraak in de te nemen beslissingen, door het bijwonen van een algemene ledenvergadering. Omdat binnen Scouting het grootste gedeelte van de leden minderjarig is kunnen de leden deze inspraak zelf niet uitvoeren. Zodoende nemen de oudervertegenwoordigers deze taak van de jeugdleden over en beslissen zij samen met de leiding, bestuursleden en andere meerderjarige leden over de dagelijkse gang van zaken in de groepsraad (algemene ledenvergadering).

De oudervertegenwoordigers zijn - naast de leiding - het aanspreekpunt voor alle ouders. Andere ouders die bepaalde punten willen aankaarten of problemen binnen een speltak willen bespreken, kunnen bij de oudervertegenwoordigers terecht. U kunt de oudervertegenwoordigers in het clubhuis aanspreken of hen benaderen via het contactformulier.

Bevers - Coen van den Brom
Mijn naam is Coen van den Brom, ik ben de vader van Bever Janna en Welp Jochem.
Ik ben sinds januari 2022 de oudervertegenwoordiger voor de Bevers. Ooit - lang geleden en ver weg - was ik zelf welp, verkenner en rowan. Dat laat je nooit meer los, dus nu hoop ik op deze manier mijn steentje aan Scouting Alblasserdam bij te dragen.

Welpen (j&m) - Pieter Schutyser
pieterMijn naam is Pieter Schutyser. Ik ben de vader van Erik en Inge. Zij zijn lid van de Welpen en Shanti’s. Vroeger ben ik in Dieren lid geweest van de Bevers, Welpen en Zeeverkenners. Een mooie tijd met goede herinneringen. Daarom leek het mij ook leuk om bij Scouting Alblasserdam actief te worden als oudervertegenwoordiger van de Shanti’s en de Welpen. Ik doe mijn best om de stem van de ouders te vertegenwoordigen in de groepsraad. Mochten er zaken zijn waar u als ouder tegenaan loopt, dan hoor ik dat graag.

Scouts (j&m) - Erwin Franken
erwinMijn naam is Erwin Franken, getrouwd met Bianca.  Vader van 3 zoons,  waarvan 2 aangesloten bij de Scouting.  (Zelf ook lange tijd actief geweest als verkenner) Thijme  is verkennerleiding en Jurjen is sinds september 2021 verkenner.  De middelste is Rinse, hij is een actief wedstrijdschaatser.  Vorig jaar is gevraagd of ik interesse had om oudervertegenwoordiger  te worden voor de gidsen en verkenners. Ik vind het leuk om op deze manier betrokken te zijn bij de scouting.

Explorers - Hendrik-Jan Buis
HJIk ben Hendrik-jan Buis, 52 jaar en getrouwd met Jannette. Samen hebben we 2 dochters en een zoon. Alle drie zijn al jaren lid bij de scouting. Minouk zit bij de Stam, Rosan bij de Rovers en beide geven ze leiding op zaterdag. Samme zit bij de Explorers waar ik dan weer de oudervertegenwoordiger van ben.