Leiding gezocht

Kom jij onze leuke vereniging versterken?

Vind je het leuk om spellen voor kinderen te begeleiden of zelf te bedenken? Draag je graag bij aan activiteiten die leuk maar ook leerzaam zijn? Dan zijn we op zoek naar jou!

Leiding (vrijwillig)

Wat doe je als leiding?

Als leidinggevende bij één van de leeftijdsgroepen zorg je voor een te gek programma voor de kinderen of jongeren. Samen met de rest van het team daag je meiden en/of jongens uit om zich persoonlijk te ontwikkelen. In teamverband leren kinderen samenwerken door sport & spel, buitenspelen, knutselen, kamperen, tochten lopen en pionieren. De speltakken draaien één keer per week. Buiten deze opkomsten bereid je als leidingteam het programma en de kampen voor.
Je besteedt circa 5 uur per week aan opkomsten, voorbereiding en overleg. Daarnaast organiseer je (weekend)kampen, gezamenlijke groepsactiviteiten en eventuele regionale en/of landelijke activiteiten. En het is ook nog eens gewoon heel gezellig om hieraan mee te doen!

Wie ben jij?

Een creatieveling die het leuk vindt om activiteiten te organiseren. Je begrijpt wat er speelt bij de jeugd en draagt graag bij aan hun ontwikkeling. Je werkt graag in teamverband en neemt daarin je verantwoordelijkheid. Je bent minimaal 18 jaar en bent bereid een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te overleggen. Ervaring bij scouting is mooi meegenomen, maar geen vereiste.

Wat bieden wij?

Scouting Alblasserdam is een actieve en gezellige vereniging waarbij er ook spannende en stoere activiteiten georganiseerd worden voor de vrijwilligers en leiding. We bieden de mogelijk om je te ontwikkelen door middel van cursussen en trainingen. Je krijgt begeleiding en leert de tips & tricks van je medeleiding.

Herken jij jezelf in deze omschrijving en wil je meer weten? Stuur een email naar ons wervingsteam (doemee@scouting-alblasserdam.nl) en zij nemen snel contact met je op!

Maatschappelijke stage

Zit je op de middelbare school en wil je een maatschappelijke stage lopen? Dan kun je bij ons terecht! Onze jongste speltakken, de bevers en de welpen, zijn altijd blij met enthousiaste ‘nieuwe leiding’. De opkomsten die je meedraait duren max. 2½ uur per week. Je kunt ook meehelpen met het voorbereiden van opkomsten of grote activiteiten. Zo leer je plannen, organiseren, leidinggeven kun je al je creativiteit kwijt! En vergeet niet dat het ook nog eens gewoon heel gezellig is.

Enthousiast? Neem contact op met ons wervingsteam!